Välkomna

Den här bloggen skapade jag när Julia var liten för att släkt och vänner på andra orter skulle kunna följa hennes uppväxt och framsteg.

Nu handlar den om allt från mat, träning, att gå ner i vikt. Vår familj & tankar om allt mellan himmel och jord.

Vår familj består av mig A-K 42 år, min man M 36 år och vår dotter Julia 8 år samt Ivan vår Engelska springer spaniel.



söndag 20 februari 2011

Dags för jobb igen

Min lilla söta Julia, som börjar få långt hår som hon själv säger. Hon har sovit hos sin farmor och farfar i går till i dag och tänk vad man saknar dom små när dom inte är hemma. Hon har i alla fall haft det jätte bra med massor av bus och mys. Hennes kusin Cornelia var oxå där ute med Emma, Viktor och deras hund Simpson. Så jag kan tänka mig att det blir mycket prat om hunden när hon kommer hem snart. :) Själv så börjar min arbetsvecka snart igen och det är inte långt kvar tills jag ska åka till jobbet, 5 nya nätter att köra. Samt besök hos ortopeden denna vecka.
Kärlek, mitt hjärta!

Har nu hållit på med lchf i 5 veckor och gått ner bra precis ca 5 kg. Utan motion och det känns kanon bra. Nu denna vecka ska jag köra 2 pass cross och ev 1 pass rodd. Få se om det ger mer resultat. I går gjorde jag denna super goda gräddlaxpudding med blomkål, sååå god.
En mat dag för mig kan se ut så här:
Frukost: 2 ägg vispade med lite grädde och 2 skivor stekt bacon. Kaffe med grädde i.
Lunch: Broccoli, stekta champinjoner och köttfärssås gjord på grädde och krossade tomater & självklart inte ketchup i receptet.
Middag: Gräddlaxpudding
Mellanmål: Om jag är sugen en halv avokado eller keso, eller varför inte några skivor brie ost.
Hoppas du har haft en härlig helg & ha en skön söndag kväll...


Inga kommentarer: