Välkomna

Den här bloggen skapade jag när Julia var liten för att släkt och vänner på andra orter skulle kunna följa hennes uppväxt och framsteg.

Nu handlar den om allt från mat, träning, att gå ner i vikt. Vår familj & tankar om allt mellan himmel och jord.

Vår familj består av mig A-K 42 år, min man M 36 år och vår dotter Julia 8 år samt Ivan vår Engelska springer spaniel.



söndag 16 september 2012

Good morning sunny sunday!

Vaknar ganska utvilad och solen siner ute från en klarblå himmel. Underbart, det är dock inte särskilllt varmt ute utan endast 13 grader. Men vi ska snart bege oss ut i solen till en lekpark i centrum,sen ska jag även hinna med att ut och springa. M ligger och sover efter sitt nattpass och han hade tagit med sig utskriften från företagssköterskan hem.
 
Dåligt skrivit av dom men nu när jag läst verkar det inte så allvarligt som jag först trodde, han får be dom ta ett nytt prov och då visar nog det bara bra resultat. Tror jag!

Både jag och M äter low carb high fat, alltså LCHF. Vilket betyder att vi utesluter kolhydrater äter mer protein och ännu mer fett. Jag har ju ätit så förut och gick då ner ca 8 kg. Men sen blir man orolig, är det verkligen bra att äta så?
 
Det vet nog ingen för jag tror inte det finns tillräckliga studier på det. Vissa som kostdoktorn & Doktor Annika Dahlqvist säger att det är ofarligt och andra säger att det ökar risken för hjärt, kärl sjukdommar. Men jag kan bara prata för mig själv och jag mår ganska bra när jag äter så. Spännande att se vad vågen visar i morgon också efter 2 veckor med denna livsstil. M har ätit så i lite mer än 1 vecka och det låter som han tycker det går bra förutom att han blir orkeslös så snabbt när han tränar.
 
Men han har ju inte hållit på så länge så vi ska se hur det känns när han följt detta ett tag till. :) Brödet som ni ser här på bilden är suveränt gott och endast 1g kolhydrat per skiva(40g). Köpte först paketet på hälsokostbutiken, ganska dyrt. Köpte då från bodystore.com som är lite billigare. 
Ha en härlig solig söndag!

Inga kommentarer: