Välkomna

Den här bloggen skapade jag när Julia var liten för att släkt och vänner på andra orter skulle kunna följa hennes uppväxt och framsteg.

Nu handlar den om allt från mat, träning, att gå ner i vikt. Vår familj & tankar om allt mellan himmel och jord.

Vår familj består av mig A-K 42 år, min man M 36 år och vår dotter Julia 8 år samt Ivan vår Engelska springer spaniel.



måndag 14 mars 2011

Söndag, måndag...

Jag bloggade ju inte något i går och min enda anledning är att jag inte hann för vi var ju till Romme för att åka skidor. Vilken skit dag rent ut sagt, i alla fall för min del. Jag var trött, sliten och arg, arg. Kände mig som katten här på bilden... :-( När vi åkte från Romme och bara kommit en bit i bilen somnade jag och sen kändes det bättre när jag vaknade och vi var hemma. Julia kämpade på med skidåkningen i alla fall, assisterad av farmor & farfar. Tack för att ni var med och hjälpte henne. Senare på kvällen åkte jag till jobbet och en ny arbetsvecka har börjat.
Vägde mig i går och jag hade inte gått ner något denna vecka som var, utan vågen stod still. Men det gör inget för jag har gått ner varje vecka sen jag började äta Lchf och jag vet att nästa söndag visar vågen minus igen. :-) Det skulle vara intressant att ta blodprover för att se hur mina värden är, då jag nu är inne på min 10-e vecka med lchf. Jag kan verkligen rekomendera detta sätt att äta på för har du mycket sötsug som jag hade innan jag började äta så här. Samt att du känner dig sugen på något hela tiden, du rycker i kylskåpet, tittar i skafferiet. Ja du som känner igen dig i vad jag skriver vet vad jag menar, i alla fall då fungerar det att äta lchf för att bli av med sötsug.

En arbetskompis till mig hon äter Gi i stället för hon vill ha mer kolhydrater i sin kost än vad jag har & hon säger att ibland blir hon så sugen på godis att hon skulle kunna köpa en hel påse och äta upp. Så känner aldrig jag så det är en viss skillnad på dessa koster. Det kan verka jobbigt och krångligt till en början att äta Lchf men det är super enkelt. Bara en omställning som med allt annat, det enda som är synd är att det finns dåliga alternativ när man är ute och reser med typ flygplan och på en del restauranger. Men då får man vara förberedd och ha något eget med sig.

I dag gjorde jag ugnspannkaka med keso, grädde, ost och bacon. Såååå god och Mårtens betyg blev fantastiskt gott! Receptet finns på www.kokaihop.se/recept/lchf-ugnspannkaka


Ha en skön måndag....

Inga kommentarer: