Välkomna

Den här bloggen skapade jag när Julia var liten för att släkt och vänner på andra orter skulle kunna följa hennes uppväxt och framsteg.

Nu handlar den om allt från mat, träning, att gå ner i vikt. Vår familj & tankar om allt mellan himmel och jord.

Vår familj består av mig A-K 42 år, min man M 36 år och vår dotter Julia 8 år samt Ivan vår Engelska springer spaniel.



onsdag 30 mars 2011

Lite av varje..

Onsdag fm och jag blev ledig ofrivilligt natten till i dag då monteringen stod still i natt pga att något saknades. Men hoppas att vi kommer i gång i natt i alla fall. Men jag måste erkänna att det är rätt skönt att sitta med en stor kopp kaffe med grädde i och kolla sidor på datorn i lugn och ro då jag skjutsat Julia till sin dagmamma. Bilden här ovanför är på en otroooligt god maträtt jag gjorde i måndags. Köttfärs & vitkålsgratäng på lchf´s vis. Receptet finns på http://www.lchfrecept.com/ Jag hade i paprikapulver, svartpeppar och salt i min plus lite vitlökspulver som inte stod i receptet. Men annars följde jag receptet fullt ut & Mårtens kommentar var att du äter ju inte äcklig mat utan bara en massa gott. ;-)

Det kan man verkligen säga och det har varit mycket debatter senaste tiden om lchf och fettdieter. Att många har kolhydrat fobi men jag tror inte att det är så, jag tror i stället att man märker när man är strikt med att följa lchf metodens sätt att äta. Då försvinner ditt sötsug och du är mätt länge, plus att man går ner i vikt utan motion. Men det finns ju en del som är väldigt fanatiska. Jag gör vad som känns bra för mig! En sida som jag tycker är bra är http://www.kostdoktorn.se/ Tur att jag älskar ägg för det är perfekt vare sig du äter Lchf, Gi eller annan mat. Dom är ju en ren protein källa och det är oxå bra. I morse blev det 2 kokta ägg med makrillfilé, kaffe och 2 msk grädde i ett stort glas till frukost. Det står man sig länge på. Äntligen har snön börjat försvinna på gatan framför vårt hus och Julia kan ut och cykla men nu börjar det bli dags för en riktig cykel med stödhjul på. Det är sol ute i dag med och vi passar på att njuta medans vi kan. Härlig onsdag till dig & var rädd varandra!

Inga kommentarer: