Välkomna

Den här bloggen skapade jag när Julia var liten för att släkt och vänner på andra orter skulle kunna följa hennes uppväxt och framsteg.

Nu handlar den om allt från mat, träning, att gå ner i vikt. Vår familj & tankar om allt mellan himmel och jord.

Vår familj består av mig A-K 42 år, min man M 36 år och vår dotter Julia 8 år samt Ivan vår Engelska springer spaniel.



lördag 4 februari 2012

kallaste natten...

I natt har varit den kallaste natten hittills i vinter, vi har haft 22,5 minus grader så det är väl inte så mycket om man jämför med högre upp i Sverige där dom haft minus 40. Men kallt här hos oss ändå tycker jag. Var nyss ut och satt i motorvärmaren och det bet bra i fingrarna på den lilla stunden ute. Förkylningen för både mig och Julia har inte gett med sig, men vi är ju bättre i alla fall. Julia har varit förkyld i snart 2 veckor och jag i snart en vecka.

I dag är det lördag och melodifestivalen börjar igen, roligt tycker jag och det är många bra artister som kommer att vara med. Spännande att se hur det går och vem som i slutändan kommer att vara Sveriges bidrag!

Jag funderar så på det här med vikt, gå ner i vikt, hålla vikten efter att man gått ner och vilket sätt som är bäst. Lchf, Lchq, Viktväktarna, Gi eller vad? Självklart vet jag ju efter att ha varit aktiv inom fotboll när jag var yngre att det handlar om att göra av med mer än vi stoppar i oss! Samt att går jag ner i vikt kan jag inte fortsätta äta som tidigare för då går jag upp igen.

Men det är inte lätt, i alla fall inte för mig. Jag rör mig inte speciellt mycket, synd nog & jag äter mer än jag borde. Sen sjunker ämnesomsättningen ju äldre vi blir, hmm ja har du något bra förslag till mig så lämna gärna en kommentar.

Dessa ord stämmer ju verkligen & nu hoppas jag ni får en bra lördag trots kylan, var rädda om varandra!



Inga kommentarer: