Välkomna

Den här bloggen skapade jag när Julia var liten för att släkt och vänner på andra orter skulle kunna följa hennes uppväxt och framsteg.

Nu handlar den om allt från mat, träning, att gå ner i vikt. Vår familj & tankar om allt mellan himmel och jord.

Vår familj består av mig A-K 42 år, min man M 36 år och vår dotter Julia 8 år samt Ivan vår Engelska springer spaniel.



söndag 17 oktober 2010

Söndag,smärta och funderingar!


Söndag i dag och ny arbetsvecka i morgon, må-fre 05,54-14,00 hela veckan. Hmm, jag har i alla fall fått sova till 08 i dag och 07.30 i går. :) Vilken mat det var i går på festtallriken. Tog kort och det kommer bild bevis senare. I dag blir det väl en lugn dag, även om jag skulle behöva komma ut och promenera. Få se vilken tid min sambo behagar vakna.
Jag börjar bli lite orolig över min onda axel som inte blir ett dugg bättre utan snarare tvärtom, jag har så ont dagligen och jag kan inte ligga på den axeln när jag ska sova. Jag har haft ont sen i augusti så det är över 2 månader nu.
Har sökt info på nätet och det skulle kunna vara frusen skuldra jag har. Mycket stämmer i alla fall med vad det står och jag lär väl snart tillbaka till doktorn. Jag har ju gjort mina sjukgymnastikövningar och det gör ju ända så ont!
Det stod så här om frusen skuldra.
Fusen skuldra medför att ledkapseln, vilken omger och stabiliserar axelleden inflammeras och skrumpnar. Smärta och stelhet gör att du inte kan röra leden normalt. Kontakta din vårdcentral eller husläkare om axeln värker eller är stela längre än 3-4 veckor. Det finns dock inget botemedel men sjukgymnastik kan lindra smärtan som du får ha i upp till 2 år då den oftast läker ut av sig själv! Roligt? Nej men det finns inte mycket att göra mer än att försöka med sjukgymnastik.
Nu ska jag umgås med min lilla tjej som är lite förkyld men mår ganska bra ändå. Trevlig söndag och var rädda om er!

Inga kommentarer: